vandera.reismee.nl

Lone Pine Koala Sanctuary

Lone  Pine Koala Sanctuary.     25 juli 2014 Vandaag willen we koala's zien. Het is vandaag zo'n 25 graden en de zon schijnt volop (wat een winter), dus perfect weer voor een dierentuin. In Brisbane zit het oudste koalareservaat van Australie, Lone Pine Koala Sanctuary, op slechts 10 minuten rijden van ons appartement. Als we de kassa gepasseerd hebben zien we een paar hokken met koala's. De meesten slapen of krabben wat maar er zit weinig beweging in. Is dit het nou? Maar dan is er een grote omheinde weide met een hek waarin naar schatting 50 kangaroe's lopen. Je mag erin, ze gebukt  voeren met speciaal voer en niet aan het jong in de buidel komen. Binnen het hek springen er ineens kangaroe's om je heen. Ze zijn heel lief en eten uit je hand. We zien er zelfs twee met een jong in hun buidel. Zo schattig. Ze zijn heel rustig en poseren gewillig met al die toeristen om zich heen. Het stikt hier van de Japanners, maar waar niet. Na een uurtje tussen de kangaroe's willen Amber en ik toch wel graag met een koala op de foto, de mannen niet. Eerst weer een kaartje halen in de winkel en dan een kwartier wachten voordat we aan de beurt zijn. Als ik aan de beurt ben mag ik Utopia vasthouden, een vrouwelijke koala. Je moet een soort stevig zitje maken van je handen en dan wordt de koala er in gezet. Heel apart gevoel. De klauwen zijn scherp maar ze blijft heel rustig zitten en is best zwaar. Snel worden er foto's gemaakt en dan mag Amber Utopia vasthouden. Na 10 minuten kun je de foto ophalen in de winkel. Naast kangaroe's en koala's zitten er ook dingo's, wombats, kakatoe's en tasmaanse duivels. Na de late lunch Brisbane in gelopen want daar hebben we nog niets van gezien. De rechte straten in Brisbane verwijzen naar het Britse koningshuis: koninginnen en prinsessen lopen van noord en zuid, koningen en prinsen van oost naar west. Brisbane heeft een enorme shoppingmall in de Queenstreet waar alle dure merken vertegenwoordigt zijn. Verder staan er een aantal straatmuzikanten waardoor het erg gezellig is in de stad. Na twee uur gaan we terug naar ons appartement om nog even te zwemmen.

Reacties

Reacties

Hans en thea

Wij hebben 8 euro gestort en daar willen we wel 100 fotos voor hebben .
Groetjes

Astrid

nog niets gestort maar mag ik ook meekijken met de 100 foto's van Hans en Thea? :-)

Greet en gerard

Jullie beleven wel het een en ander en we zijn blij dat we zo goed op de hoogte gehouden worden.
Wat zullen de jongelui straks op hun scholen veel te vertellen hebben.
Nog veel plezier

Kees&Monique

Wat klinkt het allemaal fantastisch, hier zit er 1 lichtelijk positief jaloers te zijn! De foto met Utopia is schattig. Blij dat we alles door jullie verhalen meebeleven. Nog heel veel plezier! Xx van ons

Kees Van Monique

Zo das een mooi verhaal , zit ik hier een beetje te kwijlen, ik heb als nog gekeken als ik nog wat geld had, ik keek even en wat denk je , ik had ook een Buidel/ portemonnee van uienleer als je er in kijk , krijg je tranen in je ogen , dus moet ik wel hier blijven , heel plezier en geniet ervan, groetjes van ons xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!