vandera.reismee.nl

Van Dubai naar Sydney

Dubai - Sydney.   17 en 18 juli 2014 Vanochtend vroeg met de taxi van het hotel naar het vliegveld gebracht. Nog even onze ogen uitgekeken naar de enorme wegen, gigantische wolkenkrabbers, Airco bushokjes en de tegen kitscherige aanzittende architectuur van Dubai. De lange vlucht ( 13u50) verliep voorspoedig. Aangekomen in Sydney was het opeens vrijdagochtend 6.00 uur. Kort dagje dus en geen nacht. De immigratiedienst vond het maar vreemd dat de kinderen alledrie een paspoort hebben die afgegeven zijn op dezelfde dag ( lijkt ons niet zo vreemd) daarom moet er een Chief  komen om de paspoorten nader te bekijken. De chip blijkt zo nieuw te zijn dat het systeem in Australie ze nog niet kent. Gelukkig wordt dit snel opgelost en is onze bagage ditmaal allemaal aangekomen. Als we de douane door zijn komt het verschrikkelijke nieuws over de vliegramp bij ons binnen en besluiten we het thuisfront toch maar even in te lichten over onze veilige aankomst. Buiten gekomen regelt Paul een taxibusje die ons naar het Aarons hotel brengt. Gelukkig krijgen we direct al een kamer; het is immers pas 10 uur. Het hotel is wat gedateerd (foto's zijn mooier) maar het is schoon en ligt op een prima locatie. Eerst maar een paar uur slapen. Tegen het einde van de middag gaan we Sydney dan eindelijk in nadat de Nederlandse jongen van de receptie ons nog wat tips gegeven heeft. We lopen naar Darling Harbour en proeven direct de gezellige sfeer van deze stad. We drinken koffie, eindelijk, en lopen wat rond bij haven. Het is hier winter en vandaag slechts 15 graden, een heel contrast met de 45 graden van Dubai. En het is vroeg donker. Hierdoor is Darling Harbour omgeven door de enorme verlichte  wolkenkrabbers en de vele bars en restaurants aan het water.   In het aangrenzende Chinatown staan allemaal verlichte stalletjes met eten en koopwaar. Op de foodcourt van Paddy's Market eten we heerlijke Lemon Chicken. Onze jetlag begint op te spelen dus vroeg naar bed.