vandera.reismee.nl

Hippo tours

Hippo-tours.            18 augustus 2014 Omdat we slechts twee dagen in Singapore blijven en toch zoveel mogelijk willen zien hebben we besloten de hop-on hop-off bus te nemen. Dus eerst met de metro naar het opstappunt. Het is even zoeken, onderweg even ontbijten, maar uiteindelijk vinden we de Hippo- tours; een dubbeldekker met open dak inclusief afdakje. Het is hier ongeveer 33 graden dus we gaan boven zitten. De bus rijdt door het centrum van Singapore. Het centrum bestaat uit wolkenkrabbers, een prachtige skyline en veel gebouwen met een bijzondere architectuur. De stad barst van de luxe shoppingsmalls. We besluiten uit te stappen en de ION Mall te bezoeken. Het is een zeer luxe mall met alleen de topmerken. De verkoopsters hangen een beetje in de winkel want er zijn haast geen klanten. De mall is prachtig maar het verveeld snel. We lopen nog want rond. Dit is duidelijk de betere buurt van Singapore.  We springen weer op de bus die ons naar de botanische tuinen, de Riverside en door de ambassade wijk leidt. Hier staan echt gigantische huizen. De botanische tuinen zien er prachtig uit maar de kinderen hebben geen puf meer in een wandeling. Als we weer bij het beginpunt zijn pakken we de andere lijn die door Little India en Chinatown gaat. In Little India staan veel kleurrijke huizen en een aantal tempels. Chinatown is geheel versierd met bloemen die aan de verlichting is bevestigd. Het is ons niet duidelijk of dit tijdelijk is of voor een bijzondere gelegenheid. Naast alle moderne wolkenkrabbers staan er ook rijen flats. We stappen niet uit want we zijn onderhand moe van het reizen en het is ook nog eens bloedheet. Bij het beginpunt aangekomen, weer een gigantische shoppingmall, stappen we uit en eten we hier. Weer terug met de metro naar ons hotel. Douchen en een paar films kijken op HBO.