vandera.reismee.nl

Kapper en Vespa

Kapper en Vespa.         16 augustus 2014 Onze laatste dag alweer in Bali. Paul wil naar de kapper en Amber nog wat shoppen. De jongens willen graag bij het zwembad blijven liggen. Bij de winkeltjes wordt naar naar binnen gelokt. "Cheap  prices", " Come look inside". Kijk vooral niet te lang naar een artikel want direct beginnen ze een heel verhaal en te onderhandelen. Uiteindelijk koopt Amber wat armbandjes en een Prada portemonnee. Paul is inmiddels bij een kapper naar binnen gegaan waar 75.000 roepia gevraagd wordt. Binnen gekomen blijkt als je een model geknipt wil hebben (?) het 100.000 roepia kost (€6,60). Nog geen geld alleen de gel is op. Dat hebben we trouwens al een paar keer meegemaakt in de restaurants. Nemen ze eerst de hele bestelling op komen ze later dat de beef of the chicken op is en vragen zonder excus of je iets anders wil. Als het hier op is, is het gewoon op. Zelfs bij de Mac Donalds waren de Big Mac's op. Lachen wel. Na de lunch lopen Paul en Max naar de Vespa garage in de buurt. Max koopt nog een paar originele Vespa handvaten. Onderweg maken ze nog een foto van een rek met flessen benzine die je hier op iedere hoek van de straat ziet. De flessen zijn van glas of plastic en staan gewoon buiten voor een stalletje. Ze zijn bedoeld voor de scooterrijders. Daar stikt het hier van, maar dat had ik al geschreven. Om vier uur heeft Lilik de afternoon-tea weer klaar. We geven haar ons laatste paar houten klompjes. Ze vouwt haar handen en buigt voor ons. Ze zijn allemaal zo beleefd hier. Ze vraagt hoe laat we morgen vertrekken en zegt nog iets voor ons te komen brengen. S' avonds gaan we eten bij het restaurant wat in een prachtige tuin ligt compleet met vijver en boeddhabeeld.