vandera.reismee.nl

Singapore

Singapore.            17 augustus 2014 Na ontbeten en uitgecheckt te hebben staat onze chauffeur, een half uur te vroeg, klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Op de valreep komt de gastvrouw van het hotel ons nog koekjes en snoepjes namens Lilik brengen. We schrijven snel een bedankbriefje voor haar. De taxichauffeur is een leuke vent die met Jules over voetbal begint. Altijd een geschikt gespreksonderwerp. Hij geeft ons zijn kaartje, voor de volgende keer als we op Bali zijn. De vertrekhal is indrukwekkend en nieuw. Het inchecken en de douaneformaliteiten verlopen een stuk sneller als bij binnenkomst. Je moet nog wel 200.000 roepia p.p. betalen om weg te mogen. Heel slim. Wij wisten het maar voor de toeristen die dit ontgaan is staan er pinautomaten. We zijn erg vroeg. Gelukkig zijn er veel winkels om te tijd door te komen. Ook lunchen we maar heel uitgebreid. De vlucht naar Singapore duurt slechts 2 uur. In tegenstelling tot Bali gaat het hier bij de immigratiedienst supersnel. Binnen 15 minuten staan we met koffer en al buiten. Omdat we gelezen hebben dat Singapore over een efficiënt metro netwerk beschikt pakken we ditmaal de metro naar het hotel. De metrorit gaat perfect. Alleen de wandeling naar het hotel is wat lastiger. Het is bloedheet en er zijn slechte trottoirs. Uiteindelijk vinden we ons hotel. De hotelkamers zijn klein maar modern, efficiënt, superschoon en onlangs gerenoveerd. Het is nogal lastig om in Singapore goede, schone maar vooral betaalbare hotels te vinden. We hebben eigenlijk geen honger maar gaan toch even kijken in de buurt. En die valt een beetje tegen. Veel Chinese eettentjes, allemaal erg rommelig waardoor ons de eetlust ontgaat. We kopen bananen, water en biscuits daar redden we ons wel mee tot morgen.