vandera.reismee.nl

Opera house en Manly

The Opera House.    19 juli 2014 Op Amber na hebben we allemaal weinig of bijna niet geslapen; Jetlag ! Hierdoor zijn we wat van slag maar omdat  we niets van deze fantastische stad willen missen vanochtend de Free Bus gepakt naar Circular Quay. Vanaf hier vertrekken alle ferry's naar de vele havens van Sydney. Wij hebben de ferry naar Manly genomen, een landtong van Sydney gelegen tussen de haven en de oceaan. Manly heeft een leuke boulevard, mooie stranden en is hierdoor een toeristische trekpleister. Het voordeel van deze ferrytocht naar Manly is het prachtige uitzicht op de skyline van Sydney en The Opera House. Vanaf de boot uiteraard veel foto's gemaakt. Op Manly Aangekomen hebben we wat gewandeld over de boulevard, gegeten, winkels bekeken en de surfers, die ondanks de wat kille dag vandaag, toch de oceaan op gaan. Terug met de ferry naar Sydney Harbour om The Opera House vanaf de andere kant te bekijken. Het gebouw valt de kinderen tegen, niet zo wit als het lijkt op afstand. Aan de andere kant van The Opera ligt de oudste wijk van Sydney: The Rocks. Tegenwoordig  een artistieke wijk. Je vindt hier veel galerieën en ook hier weer kraampjes sieraden, tekeningen, gebreide kleding, designkleding en andere zelf geknutselde rotzooi. Vele bars en een N2 ijsbar waar je ijsmengsel voor je ogen met vloeibare stikstof wordt bevroren. De verkopers staan in witte laboratoriumjassen en brillen het ijs te bereiden. In een injectiespuit zit bijvoorbeeld je chocoladesaus. Heel trendy (ook de prijs). Met de Free bus weer naar het hotel want we vallen inmiddels bijna om van de slaap. In de avond weer op pad en ons tegoed gedaan aan de aziatische  keuken. Nog even geslenterd langs de gezellige Darling Harbour waar het op deze zaterdagavond druk is met uitgaanspubliek.