vandera.reismee.nl

Bondi Beach

Bondi Beach   20 juli 2014 Nog steeds last van de jetlag. Vanaf een uur of twee 's nachts zijn we allemaal klaar wakker tot een uur of zes. Dus de kids liggen te app'en, vader kijkt een film en moeder leest een boek op de Ipad. Na het late ontbijt vandaag op pad naar Bondi Beach, het bekendste strand van Sydney dat volgens de reisgids op zondag heel gezellig moet zijn. Op Circular Quay een Family Funday Sunday pass gekocht wat inhoudt dat je de hele zondag kunt reizen voor Aud 2,50 (€ 1,50) p.p. als je tenminste familie bent en minimaal een kind onder de 15 hebt. Dat is mooi meegenomen want Sydney is echt peperduur. Met de bus door de buitenwijken van Sydney naar Bondi Beach. Hier aangekomen proef je gelijk de gezellige, hippieachtige sfeer die hier hangt. Alleen jammer dat het slecht 15 graden is met een flauw zonnetje. Hierdoor is het niet echt heel druk maar er is wel gewoon een surfschool actief en er zijn zelfs enkele zwemmers. Ook het rescue-team staat paraat en gaat zelfs enkele malen de zee op, tegen de enorme golven in, om verdwaalde zwemmers terug te halen. En ook hier weer een hippiemarkt, leuke boulevard met surfwinkels en talloze restaurants. Max heeft nog een Bondi korte broek gekocht. Warme chocola en café latte gedronken om een beetje warm te worden want wind aan zee is ook hier koud. Weer de bus teruggepakt. Vanavond hadden we deze keer geen zin in Aziatisch  dus op zoek naar wat anders. Maar dat is heel lastig als je dichtbij Chinatown zit. Er is haast niets anders te krijgen dan aziatisch en fastfood als je tenminste niet naar de andere kant van Sydney wil lopen.. Uiteindelijk is het de Subway geworden. Altijd lekker.

Astrid

Ik krijg wel vandaag alle berichten in een keer door. Maar dan ben ik meteen weer helemaal bij. Klinkt allemaal goed. Bondi Beach ik zie het zo voor me! Gelukkig niemand van jullie die gered hoefde te worden!

Hans, Miriam, Lars, Lisa en Sophie

Leuke verhalen ! Jullie hebben al aardig wat beleefd in een paar dagen, dat belooft nog wat voor de komende weken. Hoe bevalt het links rijden en de kangaroos ontwijken ? De temperaturen verschillen nog al, is het daar ook zomer ?
Veel plezier en groetjes.