vandera.reismee.nl

Blue Mountains

Blue Mountains.   21 juli 2014 Vanochtend vroeg op pad om de huurauto op te halen. Dus zo liepen wij samen door Sydney in de drukke maandagochtend spits, harde werkers passerend met in de ene hand een koffertje en in de andere een koffie. En wij hebben nog 5 weken vakantie! Bij Hertz het een en ander geregeld en toen het links rijdende verkeer in. Doodeng maar gelukkig is Paul heel relaxed, stuurt heel rustig door die drukke stad naar ons hotel om de bagage op te halen (en de kinderen). Paul heeft op marktplaats voor weinig een Garmin navigatiesysteem gekocht met kaarten van Australie en die blijkt prima te werken (doe een leuk bod en over 5 weken is die van jou!). Op weg naar de Blue Mountains zo'n 100 km boven Sydney waar we in Katoomba gaan overnachten. Ons hotel is snel gevonden en ziet er prima uit. Wij besluiten de Giant Staircase, een wandelpad met uit rotsen gehouwen treden, te nemen. Natuurlijk zijn er voor de luie tourist allerlei mogelijkheden om dit gebied te bezoeken (treintje, kabelbaan) maar dat willen ze niet. Prima. We wandelen bergafwaarts door het prachtige gebied, stoppen bij watervallen, zien mega varens, rotsformaties en witte kakatoe's. Echt fantastisch. In de verte zien we de Three Sisters, drie rotsen. Maar uiteraard moeten we die treden ook weer op. Dat voel je in de benen maar het is de moeite meer dan waard. Op de terugweg naar het hotel rijden we door Leura, een leuk dorpje waar de tijd lijkt te heeft stil gestaan. Er zitten een aantal leuke pizzaria's. Binnen blijkt het alleen steenkoud te zijn (zelfs de rode wijn). Ook de pizza's zijn wat matig. Maar ja, kleinigheidje hou je toch.

Astrid

Klinkt geweldig en lekker sportief!