vandera.reismee.nl

Surfers Paradise

Surfers Paradise    23 juli 2014 Na een heerlijk onbijt met bacon en eieren weer vroeg op pad naar onze volgende bestemming. Weer 400 km voor de boeg. Maar als je wat van dit prachtige land wil zien moet je er wat voor overhebben. De Highway blijft tweebaans maar er is slechts weinig verkeer. Onderweg valt er weer genoeg te zien. Veel bananenplantage's, kreken, en soms zelf de oceaan. We lunchen ergens onderweg bij een 'Organic Bakery''. Het ziet er niet uit maar ze hebben er heerlijke pie's en broodjes. Inmiddels is het kwik gestegen tot zo'n 25 graden en schijnt de zon volop. Langs de Highway staan er regelmatig gele borden met kangoeroe's en koala's. Ik heb twee uur met de camera in de aanslag gezeten maar helaas geen succes vandaag. Misschien moeten we ze maar in een dierentuin opzoeken. Onderweg nog gestopt in Byron Bay, een leuk surfersdorp en het meest oostelijke punt van Australie. Maar dan eindelijk, de Highway is inmiddels een echte geworden, komen we aan in Surfers Paradise. Voor zover wij het kunnen beoordelen een luxe badplaats aan een schitterend strand. Veel wolkenkrabbers waarin vooral hotels gevestigd zijn. Ook ons hotel is eigenlijk te mooi om waar te zijn. Heel groot appartement met veel glas, drie slaapkamers en twee badkamers, alles hypermodern. En dat voor 1 nacht. Nadat we gegeten hebben de boulevard over gelopen. Hier staan allemaal kraampjes met de meest ongelofelijke kitsch die er bestaat. Maar het oogt altijd gezellig en kennelijk zijn er genoeg toeristen die  het wel mooi  vinden. Bij terugkomst in ons mooie hotel hebben we een prachtig uitzicht over de verlichte boulevard en oceaan vanaf ons terras. Lekker wijntje erbij ( die is hier werkelijk formidabel) en nog even genieten. Laat op de avond komt er bericht van Angela (familievriendin met Nederlandse vader , woont tussen Goldcoast en Brisbane) binnen. Ze nodigt ons uit om zaterdag de Rugby Legea van haar zoon Ben bij te wonen en aansluitend te  BBQ,EN. Lijkt ons heel leuk, wij zijn van de party.

Jordy

Aussie Barbie mates! Leuk met rugby ook nog! Echte Aussie Experience dus! Veel plezier