vandera.reismee.nl

Van Surfers Paradise naar Brisbaine

Surfers Paradise en Brisbane.   24 juli 2014 Toen ik vanochtend wakker werd keek ik vanaf de 14de verdieping vanuit ons bed door de glazen pui naar de oceaan. Dat is nog eens wakker worden. De zon was net op. Toch beetje haasten want we moeten hier voor 10 uur weg zijn. Na het ontbijt de spullen in de auto gelegd en uitgecheckt. De auto op een parkeerterrein gezet en over het strand gewandeld richting centrum. Het strand is  breed en schoon. Het is redelijk druk en er is een surfschool actief. Alles heel relaxed, heerlijk. Na nog wat gewinkeld en gegeten te hebben  besluiten we richting Brisbane te gaan waar we de komende 5 nachten zullen verblijven. Na een uur zijn we in Brisbane want het is vandaag slechts 85 km. Bij de receptie van het appartementencomplex staat een hele gezellige dame die aan een stuk door vertelt over Brisbane, Holland en precies wil weten wat we nog allemaal gaan doen. Het appartement ligt op de twaalfde verdieping en blijkt (weer) geweldig te zijn. Nou niet denken dat wij hiervoor enorme bedragen neertellen maar het blijkt (volgens de dame van de receptie) een gunstige tijd van reizen in Australie te zijn. De prijs van ons appartement blijkt in het hoogseizoen (onze winter) 3 maal zo hoog te zijn. Het appartement is modern ingericht en heeft een groot zonnig terras. Bovendien een zwembad en sauna op het dak. Gelukkig is er twee straten verderop een grote supermarkt want we zijn het eten buiten de deur zat. En voor wie Albert Heyn duur vindt ga dan vooral niet hier boodschappen doen. We beschikken over een prima keuken met kookeiland waar Paul een heerlijke pasta tovert. Lekker buiten op het terras gegeten met wederom een Australisch wijntje. Fijn dat hier 5 nachten blijven en kunnen uitslapen.

Hans en thea

Mazzelkonten dat jullie lekker aan het strand liggen .
Groetjes en veel plezier