vandera.reismee.nl

South bank

South Bank          27 juli 2014 Brisbane wordt gescheiden door de Brisbane River ( die vol zit met stierhaaien volgens Steve) en verdeelt Brisbane in de South bank en North Bank. De South Bank staat bekend om zijn culturele activiteiten, vooral op zondag. De zon schijnt volop en het is 25 graden dus op naar de South Bank. In het centrum van Brisbane is het gezellig en zijn er veel live optredens. Over de Victoria Bridge lopen we maar de South Bank. Direct over de brug zijn diverse musea en artgalerieen gevestigd. Langs de kronkelige rivier is een prachtige botanische tuin aangelegd. En even verderop een strand met een zwembad wat lijkt op de zee. Overal zitjes, barbecueen en zelfs een lifequard. Veel gezinnen en jeugd die hier op zondag lekker op het strand liggen, midden in de stad. Afgewisseld met straatmuzikanten,., trendy restaurants en een kunstmarkt,h. En het mooiste komt nog: gratis WiFi . Dus daar moest even gebruik van worden gemaakt. Heerlijk op een bankje met de voeten in het zand gezeten terwijl de kinderen hun socialen contacten onderhouden. Morgen willen ze echt naar het strand. meteend Na de lunch op een van de vele terrassen,  nog liggend in het gras naar een live band gekeken en teruggelopen over de volgende brug. Via de universiteit van Brisbane  door weer een botanische tuin (met .WiFi). Brisbane is echt een fantastische stad. Schoon, veel botanische tuinen, overzichtelijk, veel oude gebouwen, restaurants, bars, live muziek, heerlijke klimaat maar vooral overal heel gezellig. Wij zouden hier wel kunnen wonen.

Debbie

Leuke verhalen om te lezen zeg! We zijn benieuwd naar jullie volgende verhalen!! Enjoy!

kees van Monique

ja joh!!! maak me/ons nog even lekker"" we zouden hier wel kunnen wonen"

kees van Monique

prachtige verhalen ,prettig om te lezen en dat jullie het heerlijk naar je zin hebben en overal van genieten .das vakantie vieren!

Debby&Henk

Heey familie,

Net alles gelezen, nog niet aan toegekomen door alle gebeurtenissen hier. Wat heerlijk hebben jullie het zeg! Geweldig om zoveel te zien en mee te maken!

Groetjes uit het Huissense

Marco

Vanmorgen even bijgelezen over jullie reis. Krijg gelijk zin om volgend jaar zelf te gaan kijken. Ik kan alleen geen foto's bekijken? Geniet er van en veel plezier, groetjes van de bleumertjes

Marie-Louise

Heerlijk om te lezen en heel herkenbaar allemaal.

Geniet ervan samen!!