vandera.reismee.nl

Urangan Pier

Urangan Pier.         30 juli  2014 Terwijl de kids nog slapen maken wij een strandwandeling langs de oceaan. De zon schijnt al volop en er staat weinig wind. De oceaan is echt prachtig blauw-groen en in de verte zien we Fraser Island. Fraser is het grootste zandeiland ter wereld. Heerlijke manier om zo de dag te beginnen. Na het ontbijt op ons prachtige terras (we mijmeren over zo' n appartement met terras in de binnenstad van Arnhem) besluiten we Hervey Bay te verkennen. We rijden naar de haven, altijd leuk. Er liggen veel mooie boten en catamaran's. Bij een restaurant staat er een bord buiten: ' Come inside out of the cold'. Lachen, het is 26 graden! Even verder op lopen veel mensen naar binnen, waarvan wij denken dat daar het havengebouw is, maar binnen blijkt het een seniorenclub te zijn 'The boat club'. Veel grijze koppen zitten aan tafels en er speelt een live senioren bandje. Hiervoor line-dansers. Heel gezellig maar we worden vreemd aangekeken dus omdraaien maar. Nog wat rondgereden totdat we de gigantische Urangan Pier zien. Daar willen we op dus auto geparkeerd. Maar eerst zien we een 'lekker bakkertje' (Paul zoekt altijd en overal naar een bakker) waarmee hij weer eens wordt geplaagd. We bestellen onze lunch en zien aan de overkant picnictafels aan het strand. Ook typisch Australisch, overal bankjes en picknicktafels en ook hier weer een BBQ. Hierna lopen we de Urangan pier op die maar liefst 1100 meter lang is en in 1917 aangelegd is om hout en kolen vanuit de boot makkelijker te kunnen lossen. Op deze pier reed een stoomlocomotief maar van deze spoorlijn is niets meer over. Overal staan vissers die echt geregeld wat vangen. Vanaf de pier ook weer een mooi uitzicht op Fraser Island over het blauw-groene water. 's Middags nemen de mannen revanche op het tennisveld, terwijl wij heerlijk aan het zwembad liggen. Nog een voordeel van Australie in hun winter, je hebt een prive zwembad, spa, sauna en ligbedden. Dus geen handdoeken leggen om 6 uur 's ochtends.

Kees en Monique

Heerlijk om jullie avontuur te lezen, je beschrijft het zo mooi dat je zo voor je ziet en er middenin zit. Vooral het terras met uitzicht op zee. Nog heel veel plezier. Dikke kus van ons.