vandera.reismee.nl

Rockhampton

Rockhampton.  2 augustus 2014 Lange rit van 400 km voor de boeg naar Rockhampton. Aan deze stad is niets aan als ik de reisgids en verhalen van anderen moet geloven en dient alleen als overnachtingplaats naar het noorden. Zoals al eerder vertelt is de Bruce Highway slechts een 2- baans weg. Maar het is geen straf om hier te rijden want en landschap wordt steeds ruiger en de aarde kleurt rood. We maken een tussenstop bij een kleine benzinepomp. Hier heeft de tijd echt stil gestaan. Er is ook een motel bij. De verf bladdert overal vanaf. Als ik binnen ga betalen is er in eerste instantie niemand en staat de kassa gewoon onbemand  midden in de zaak. Ongelooflijk dat dit hier nog kan. Dan komt er een jongen uit de keuken ' Yes love? Ik reken de benzine af en zie dan dat er op de toonbank cake, muffins en cookies in glazen potten staan. Homemade staat erbij. Als ik zeg wat daarvan te willen hebben zegt de jongen dat hij zijn supervisor erbij gaat halen. En dan komt (vermoedelijk) zijn moeder uit de keuken. Hele lieve vrouw die het leuk vindt om haar baksel te verkopen. Ook zij vindt het helemaal geweldig dat wij uit Holland komen. Het is allemaal veel te lekker. Voor de lunch stoppen we in Gladstone. Dit stadje schijnt aardig te zijn. Maar op zaterdagmiddag compleet uitgestorven. We zien nergens iets lekkers om te lunchen dus besluiten we gewoon lekkere dingen in de supermarkt te kopen en dit op het strand op te eten. Ook hier zitten we alleen. Wel rustig. Dan door naar Rockhampton. Het motel is gelegen aan de Highway is netjes en schoon maar zoals al eerder gezegd is het hier een saaie boel. Er is een zwembadje bij dat slechts 3 meter (en dit is niet gelogen) van de Highway af ligt.   We eten op een soort winkelcentrum waar allerlei fastfood ketens zijn gevestigd bij gebrek aan beter en gezelliger.