vandera.reismee.nl

Airlie Beach

Airlie Beach.           3 augustus 2014 Vanochtend vroeg uit Rockhampton vertrokken omdat we graag zo vroeg mogelijk in Airlie Beach willen zijn. Ontbijten bij de Mac (er is hier niets anders en het restaurant van het motel ziet er nu ook niet bepaald uitnodigend uit). Verbaasd zien we hou druk het hier is om half negen op zondagochtend. Zou dat bij ons nu ook zo zijn? Maar goed, ze hebben hier wel veel keus wat het ontbijt betreft. Alleen de yoghurt met muesli en fruit, waar wij zin in hadden, hebben ze niet. Toch eten de Australiërs vrij vet denken we. Ze zijn over het algemeen aardig dik en lijken de Amerikanen achterna te gaan. Weer verder op de Bruce-Highway. Nog voordat we de stad uit zijn zien we op een veld kangaroe's hoppen. Een hockey veld nog wel. Langs de Highway echter zien we er ontzettend veel dood aan de zijkant van de weg liggen. Over 10 km tel ik 31 kadavers. En niet zulke kleine. Bah, om misselijk van te worden. Volgens onze vrienden komen ze tegen de schemering richting de wegen om eten te zoeken en omdat hier geen verlichting worden ze massaal aangereden. Er ligt zelfs een struisvogel of emoe bij. Als we in Airlie Beach aankomen blijken we een villa met uitzicht over de koraalzee te hebben. De villa is wat gedateerd maar wel netjes en het uitzicht is adembenemend. Airlie Beach ligt tegenover de Whitsunday Islands. Dit zijn 74 tropische eilanden. Airlie Beach is een leuk toeristisch plaatsje met leuke winkels en bars. Langs het strand loopt de lagoon. Een aangelegd strand met veel speeltuintjes, barbecueplaatsen en ligweiden. Daarnaast ligt het gewone strand. De witte zeil bootjes dobberen daar achter en alles is omzoomd met palmbomen. Jammer dat we nog geen uploaden, dit houden julie nog tegoed. Iedereen bedankt voor de leuke reacties !

Jordy

Geweldig dorpje, ben er zelf 3 weken blijven hangen. Gingen jullie nog zeilen, ja toch? Veel plezier!