vandera.reismee.nl

Great Whitsunday Walk

Great Whitsunday Walk.          4 augustus 2014 Airlie Beach en omgeving kent 2 wandelpaden die de moeite waard schijnen te zijn. De ene loopt langs de oceaan en de andere door het regenwoud. Via de Tourist Info hebben we een kaart gekregen van dit gebied maar het is niet precies duidelijk waar het pad naar de bergen zich bevindt. Zodra we ons appartementencomplex zijn uitgelopen vragen we het aan een vrouw die bezig is haar tuin te vegen of zij weet waar het pad is. Ze is heel vriendelijk en zegt beschaamd dat ze geen flauw idee heeft omdat ze niet graag loopt (en dat is haar aan te zien). Omdat ons complex zich al een heel eind op de berg bevindt besluiten we verder omhoog te lopen. Het is erg steil (22%) en dat voel je snel in de benen. Maar als we ons omdraaien hebben we een prachtig uitzicht over de baai en de eilanden. De zee is azuurblauw. Toch willen ze liever het pad lopen langs de oceaan die uiteindelijk uitkomt bij de Lagoon van Airlie Beach. Het is een prachtige tocht van 3,5 km langs de oceaan. Onderweg passeren we een paar haventjes en vinden de jongens een kokosnoot. Het wemelt hier van de kokospalmen. Nadat ze de buitenste barst met veel moeite hebben verwijderd heeft onze padvinder gelukkig zijn zwitserse zakmes bij zich om de kokos uit zijn schil te snijden. Bij de Lagoon is het vandaag zeer rustig. Helaas ook een beetje bewolkt geworden maar de temperatuur blijft goed. Er zijn hier veel backpackers en dat geeft aan dit dorp een hippie-achtige sfeer (bedankt voor de tip Jordy).Je hoort hier dan ook veel Europese talen en worden zelfs begroet met 'goedemiddag '. Dat is echt de eerste keer. Lekker gegeten aan de Lagoon en daarna teruggelopen. Onze villa is omgeven door palmbomen. Door de wind ruisen de bladeren zo dat we 's avonds en 's nachts denken dat het regent. In de palmbomen zitten trouwens ook weer witte 'kakatoe's'  met gele kammen, en schreeuwen dat die beesten kunnen. Niet normaal: je wordt er 's ochtends wakker van.

Jordy

Ben blij dat het goed bevalt. Groetjes uit Koeweit ;)