vandera.reismee.nl

Magnetic Island

Magnectic Island.          5 augustus 2014 Vandaag gaan we via Townsville met de veerboot naar Magnetic Island. De  naam heeft het eiland te danken aan Thomas Cook die hier in 1860 voet aan wal zette en dacht dat  magnetisch velden door de vele granieten rotsen zijn kompas verstoorden. Als we Townsville inrijden zien we een bord Ferry to Magnectic Island terwijl onze navigatie iets anders zegt. Fijn zoiets. Toch maar het bord volgen. We rijden tot aan de haven maar zien geen bord van de Ferry maatschappij . Dan toch maar de navigatie volgen, over een brug, veel stoplichten en uiteindelijk zien we wel een Ferry maar met een andere naam. Gelukkig staat er iemand bij de ingang en die zegt dat we aan de andere kant van de haven moeten zijn. Weer de brug en stoplichten terwijl we al over 10 minuten moeten inschepen. Even spannend, maar gelukkig zien we ineens, half verstopt achter bomen, het bord van Fantasea. Lekker handig, maar we zijn op tijd. Magnetic Island ligt 8 km uit de kust, ongeveer 45 minuten varen. Naast de boot springt een dolfijn uit het water. En dan zijn we ineens op zo'n tropisch eiland met baaien, palmbomen en zeilboten. Als we bij het "Resort"aankomen geeft de vrouw achter de balie uitgebreide informatie over het eiland. Maar onze kamer op het Resort (?) blijkt heel klein. We kunnen onze kont niet keren. Nou ja, het is in ieder geval wel schoon en voor twee nachten moet het te doen zijn. Dan maar een stukje van het eiland verkennen want we krijgen honger. Uiteindelijk vinden we een restaurant en bestellen eten. De mannen hebben trek in een biertje. Bier wordt hier ook per kan van 1,2 liter verkocht (Juge) en op dinsdag is de kan in de aanbieding. Wat een geluk. En dan eten 'gezellig' onder de TL- verlichting ons eten op. Dat valt ons wel op: echt gezellig uit eten gaan kennen ze hier volgens ons niet. Eten en wegwezen.