vandera.reismee.nl

Walking Tracks & Horseshoe Bay

National Park Walking Tracks & Horseshoe Bay.      6 augustus 2014 Omdat de helft van dit mooie eiland een nationaal park is zijn er diverse mooie wandelroutes aangelegd. De vrouw achter de balie van ons Resort heeft ons er eentje aangeraden waar koala's te zien zijn. Zij heeft hem zelf nog nooit gelopen vertelt ze terwijl ze hier al 7 jaar woont. Onbegrijpelijk. Wij willen wel koala's in het wild zien. Na ongeveer 1 km wordt ons geduld beloond en zien we een slapende koala. Ze zijn moeilijk te vinden want ze hebben dezelfde kleur als de bast van de eucalyptusboom waar ze in zitten. Maar ze zijn zo leuk.  Even verderop zien we nog een moeder en haar jong knus tegen elkaar aan zitten. Het wandelpad geeft prachtige uitzichten over zee en tot onze verbazing leidt dit pad tot een fort. Dit fort dateert uit de WO2 toen de Japanners de strijd aangingen om de koraalzee. Boven op het fort is een uitkijktoren gemaakt waarbij je een 300 graden uitzicht hebt over het eiland. Wel een hele klim maar het is de moeite meer dan waard. Als we weer bij de auto zijn rijden we naar Horseshoe Bay. Hier is een prachtig strand en een kleine gezellige boulevard. We bestellen fish & chips en eten dit op aan het strand. De middag brengen we liggend in het zand onder een palmboom door en genieten van de prachtige baai en rotspartijen. De jongens huren een kayak. Op West Point schijnt een mooie zonsondergang te zijn dus rijden we 10 km over onverharde wegen door het tropische woud om dit te zien. Aangekomen op West Point heb je echt een prachtig weids uitzicht. Helaas hangen de wolken laag waardoor de zon niet in de zee ondergaat. 's Avonds  rijden we weer naar hetzelfde restaurant van gisteren maar daar is het nu heel druk. De pizzeria is vanavond ook open. Dit is dan eigenlijk de eerste keer dat we ergens gezellig kunnen zitten. Er is geen TL-licht maar wel een houtgestookte steenoven. De eigenaren blijken dan ook echte Italianen te zijn en dan is ook gelukkig te proeven, bella italia ! Het is vanavond druk omdat er Toad races zijn. Toad's zijn hele grote smerige padden. Er is een grote kring getekend en een oude man met een accent waar we niets van kunnen maken laat de padden zien. Heeft bij iedere pad een verhaaltje en gooit ze vervolgens op de grond. Ze hebben allemaal een andere kleur strik om en je kunt erop wedden. Er wordt gemiddeld 80 dollar gezet op een pad. Dan gaan alle 8 padden in een soort glazen buis, worden heen en weer geschud, en dan wordt de buis verwijderd. De pad die als eerste over de cirkel gaat wint. Er is veel geld gemoeid met dit spelletje en er wordt flink ingezet. De winnaar krijgt 280 dollar en mag de pad kussen. Denk niet dat ze hier een partij voor de dieren hebben.

Kees & Monique

Weer een indrukwekkende story, iedere keer als ik het lees is het net of wij erbij zijn! Nog heel veel plezier.
Groetjes van ons.

Martine

En verandert de pad dan in een prins? ;-). Leuk verhaal!