vandera.reismee.nl

Don't feed the Crocodils

Trinity Beach.          7 augustus 2014 Via de Bruce Highway trekken we vandaag verder naar het noorden. Trinity Beach ligt net boven Cairns, onze eindbestemming in Australie. De veerboot brengt ons van Magnectic Island terug naar het vaste land. Nadat we terug zijn in Townsville gaan we eerst op zoek naar een pinautomaat want dat is weer hard nodig. Daarna nog even wat inslaan voor de lunch want de mogelijkheden aan de Highway zijn beperkt. Inmiddels is het al twaalf uur en we hebben nog geen kilometer gereden. Onderweg zien we steeds meer bananenplantages en stalletjes waar bananen langs de weg worden verkocht. 'Haal even vijf bananen' , vraag ik aan Jules. Even later komt hij terug met een enorme zak vol bananen. Ze kosten haast niets en de verkoopster bleef de zak maar vullen. Dus allemaal maar bananen eten. Een paar uur later zoeken we een parkeerplaats voor de lunch. Die zijn hier dun bezaaid t.o.v. Europa. Maar dan ineens verschijnt er een rustplaats notabene aan het strand. Picknicktafels met zeezicht! En weer geen kip te bekennen, alleen een bord ' don't feed the crocodils'. Weer op de weg worden we overvallen door hevige regenbuien. Het moet hier gewoon zo nu en dan regenen want alles is prachtig groen en we zien alleen maar tropische wouden. De Bruce Highway is inmiddels overgegaan in de Captain Cook Highway en de zon schijnt weer. Tegen vijf uur rijden we eindelijk Trinity Beach binnen. We worden opgewacht door Eddy, hele vrolijke man die lachend suggereert dat wij vast geen WiFi willen. We blijken weer een 'spacious' appartement te hebben met een prachtig groot balkon met zeezicht. Gelukkig weer wat meer ruimte. Balzaal als huiskamer, drie slaapkamers, grote witte bedden, twee badkamers en een spa. En dan echt zeezicht want er ligt slechts een straat tussen het complex en het strand. Weer een fantastisch uitzicht over de baai met palmbomen en rotspartijen. Lekker wijntje erbij wat wil je nog meer?