vandera.reismee.nl

Trinity Beach en Cairns

Trinity Beach & Cairns.   8 augustus 2014 Vanochtend eerst samen naar de supermarkt geweest. We hebben nu weer een complete keuken maar een lege koelkast. Als we thuis komen zijn de kids inmiddels wakker en ontbijten we. Daarna naar het strand voor een wandeling want Trinity Beach schijnt een van de mooiste stranden van deze omgeving te hebben. We lopen over het strand en de jongens leven zich uit met een bal van het hotel. Aan het einde van de baai is een hoge rotswand met waarschuwingsborden ' Private property' en er hangen camera's. Max schiet de bal over de rotspartijen en direct klimmen ze naar boven om de bal te pakken. Even later verschijnen er een paar Deense doggen die blaffend hun gebied bewaken. Ze besluiten de bal maar te laten liggen. Geen probleem ze vinden een kokosnoot, kun je ook mee gooien. We lopen terug naar het gedeelte waar je mag zwemmen, d.w.z. waar een lifequard aanwezig is, en ploffen neer in het zand. Jules en Amber zwemmen terwijl Max de kokosnoot gaat ontleden. Aan de andere kant van de baai zijn rotsen begroeid en gaan over vanuit mangrove naar regenwoud.. Hier is een pad aangelegd met aan het einde een bankje vanwaar een schitterend uitzicht over de baai en de zee. Tussen de rotsen zien we veel kleine krabben en  een dode kreeft. Inmiddels heeft Max tussen de palmbomen een rugbybal gevonden. Balprobleem opgelost. Als we teruglopen zien we een bord met de waarschuwing voor krokodillen in zee. Aan het einde van de middag gaan we naar Cairns. In Cairns heb je een Esplanade en een overdekte Nightmarket. Hier vindt je kleine winkeltjes met sieraden, souvenirs, kleding, koffie, aboriginal kunst en er hangt een gezellig sfeertje. Op de foodcourt eten we loempia's en andere oosterse lekkernijen. Na de markt willen we naar de Esplanade omdat deze 's avonds zo mooi verlicht is. Helaas worden we verrast door een tropische regenbui en besluiten we naar huis te gaan.

Opa Hans

Let maar op want die zoutwaterkrokodillen zijn de grootste die er bestaan en er zijn al diverse mensen opgevreten