vandera.reismee.nl

Jumrum walk en Barron Falls

Jumrum walk en Barron Falls.     9 augustus 2014 Daintreeforrest is het bekendste regenwoud van Queensland maar is vanaf ons appartement 110 km rijden en dat doe je hier niet in een uurtje. Via tripadvisor (prima site) blijkt er ook in de buurt een regenwoud te zijn met een drietal wandeltochten. Ze vertrekken allen  vanuit Kurunda wat op slechts 10 km hier vandaan ligt. Kurunda  blijkt een leuk dorpje met een markt gebouwd in het woud. Houten winkels en stalletjes met golfplaten en bamboedaken. Ook hier wordt weer kunst verkocht en veel artikelen uit Indonesië. Het dorp is in de jaren '60 ontdekt door hippie's en dat is vandaag de dag nog te merken. Nadat we een uurtje over deze markt hebben geslenteerd, Japanse thee hebben gedronken, naar de Tourist Info voor een kaart van de omgeving. De Jumrum  walk is snel gevonden en is 3 km lang. Op zich een mooie tocht door het regenwoud en langs creeken maar de natuur is wel eentonig. De Barron Falls daar in tegen zijn schitterend. Mooie watervallen langs een diepe klif. Er loopt een houten wandelpad, heel hoog op palen, waardoor je een prachtig uitzicht hebt over het dal met regenwoud. Eind van de middag nog even naar het strand voor onze deur. Het is wat bewolkt waardoor het wat fris is maar het zeewater is heerlijk warm. En dat voor de koudste periode van het jaar.