vandera.reismee.nl

Cairns

Cairns.     10 augustus 2014 Vandaag alweer onze laatste dag in Australie. Na eerst een paar wassen gedraaid te hebben want in Bali en Singapore hebben we geen wasmogelijkheden, de auto schoongemaakt te hebben gaan we weer naar Cairns. Het weer is onbestendig, zon en regen wisselen elkaar af. Op de heenweg rijden we eerst langs het vliegveld. Omdat we vannacht om 04.00 de auto in moeten leveren en om 05.55 vliegen willen we even weten waar Hertz zit en waar de terminal is, om vannacht onnodige spanningen te voorkomen. In Cairns aangekomen lopen we naar de Esplanade waar ook hier weer een openlucht zwembad is aanlegd naast het strand. En het is weer zondag dus dat betekent live muziek. Veel gezinnen die hier hun vrije zondag doorbrengen. Op de promenade zie je ook allemaal fitnesstoestellen waar de kinderen natuurlijk even gebruik van moeten maken. Hierna weer naar de Night Market om nog even de shoppen en te eten op de foodcourt. We kopen nog een Koala beer en een boemerang versierd door aboriginals. Bij de uitgang zit er aboriginal te spelen op z'n didgeridoo. Na wat muntgeld in een bakje te hebben gegooid gaan ze nog even met hem op de foto. Thuis koffers ingepakt en vroeg naar bed want morgen vliegen we naar Bali.