vandera.reismee.nl

Krisna

Krisna.                14 augustus 2014 Vandaag willen we shoppen. Op advies van Lilik gaan we naar een Krisna, een soort winkelcentrum waar allerlei souvenirs en Balinese producten verkocht worden. De grootste van Bali is niet ver lopen van ons hotel. We lopen via diverse achterstraatjes en zien allerlei soorten nijverheid. En iedereen knikt vriendelijk en zegt ons gedag. Als we bij de Krisna aankomen krijgen we allemaal een sticker opgeplakt. Binnen zien we een gigantische hal met textiel en souvenirs en een rij kassa's, een soort primark lijkt het wel. De sfeer is niet zo gezellig als de winkeltjes op straat maar het enige voordeel is dat alles geprijsd is. En dat is wel zo prettig want een keer afdingen is wel leuk maar ook erg vermoeiend. Krijg je er 10.000 roepia van af, ga je het narekenen blijk je 60 cent bespaard te hebben! Wat een feest. Binnen een uur hebben we allemaal een bescheiden mandje vol en gaan we naar de kassa. Op de kassa verschijnen enorme bedragen maar het is omgerekend nog geen €12. Max wil nog graag naar een shoppingmall met echte merken maar dit is een  stuk verder lopen dan verwacht. Onderweg zien we nog wel een leguaan. In de Mall lopen uitsluitend (arrogante) Japanners en zijn alleen de topmerken vertegenwoordigd. We besluiten terug te gaan en regelen een taxi. Terug in het hotel nemen we een duik in het zwembad en nodigt Lilik ons uit voor een afternoon-tea met indoneschische lekkernijen. Dat slaan we niet af en genieten van een luie middag aan het zwembad met heerlijke zoete hapjes en diverse soorten thee.