vandera.reismee.nl

Sentosa

Sentosa.       19 augustus 2014 Onze laatste vakantiedag willen we doorbrengen op Sentosa. Sentosa is een recreatie-eiland net voor de kust wat lijkt op een Disney-achtig park. Vanaf ons hotel nemen we de metro naar Harbour-front. Het metrostation komt ook hier weer uit in een shoppingmall. Via de Sentosa Boardwalk lopen we naar Sentosa. Er zijn ook hier weer allerlei vervoersmiddelen zodat je geen meter teveel loopt maar dat vinden wij niet nodig. Bij de kassa moet je 1 dollar entree betalen en proberen ze je allerlei entreebewijzen en combikaarten te verkopen. Maar wij willen graag naar het strand. Op het park komen we een Universal Studio, Casino, Kabelbaan, Monorail, Aquarium, Skydive center en nog veel meer tegen.  Alles is aangelegd in een mooi park met fonteinen en watervallen. Natuurlijk stikt het er van de restaurants. Het (aangelegde) strand met wit zand en palmbomen ziet er mooi uit. De zee is heerlijk warm. Na een half uur begint het te onweren en moeten we uit de zee. Er valt een korte onweersbui en moeten we schuilen. We stappen in een treintje dat het eiland rondrijdt. We vermaken ons nog een paar uurtjes hier en lopen terug naar de shoppingmall. Hier zitten wat winkels die geschikt zijn voor ons budget. Max koopt een vest bij Zara en Amber nog wat bij HM. Leuk want die winkels zie je bij ons niet... Omdat de Singapoor  dollars bijna op zijn eten we bij de Subway. Als we net in de metro naar het hotel zitten komt Jules er achter dat hij zijn rugzak vergeten is bij de Subway. Wij uit de metro, terug naar Harbourfront. Jules terug naar de Subway en gelukkig komt hij een paar minuten later terug met rugzak. Wij weer terug,  springt Max als eerste in de metro,  sluiten de deuren, terwijl wij nog op het perron staan. Gelukkig weet hij dat hij de eerst volgende halte moet overstappen. Na vijf minuten zijn we weer herenigd en reizen we samen verder. De metro is echt overvol maar het duurt gelukkig niet lang. Koffers inpakken en vroeg naar bed want we moeten morgen om 5.30 op.

Jordy

Jules aka P. Rutser

Max aka K. Neus

Maar goed dat jullie nog onder het wakende oog van jullie papa en mama staan hahah